Címkék

, , , , ,

Először is, kis blogunk ünnepel, megvolt az ötszázezredik kattintás, jók vagytok, és köszönöm.

Én nem vagyok annyira jó sajnos, rögtön itt van három meccs és néhány jól elkapott pillanatról készült kép, amiről még nem számoltam be.

A US Open első hetén túl van Fed, bár ez csalóka, hiszen idén is három napon keresztül tartott az első kör, így még csak három meccs van a tarsolyban.

Apropó, beosztás. Jövőre megszűnik a férfiaknál az egymást követő elődöntő-döntő, sikerült megállapodni a CBS-szel, mehet a móka. Egyelőre még nem döntötték el, hogy milyen leosztásba helyezik át a meccseket, az RG-hez hasonló tűnik talán a befutónak, vasárnapi kezdéssel és péntek-vasárnap elődöntővel-döntővel.

Ideje volt megtenni ezt a lépést.

Fed közben élvezi New Yorkot, mármint amennyire az időjárás engedi: tegnap irtózatosan meleg volt, a páratartalom pedig konstansan magas, Fednek már a második gémnél izzadt (!) volt a pólója.

Igen, a helyzet ennyire drámai.

Szerencsére az elmúlt három meccsén az időjárási körülmények jelentették a legnagyobb kihívást, Donald Young, Björn Phau és Fernando Verdasco sem képviseltek olyan játékerőt, ami szettvesztést okozott volna, a szerváját is csak egyszer nem sikerült hoznia, még az első mérkőzésen.

Mindhárom ellenfele a lehetőségekhez mérten próbálkozott, Fed helyenként hozott egy-egy extrát, amikor olyan érzésed volt, mintha három fokozatot feljebb kapcsoltak volna a sebességen, a támadójátéka, ami teljesen hálójátékra épül, lélegzetelállító, bár nem volt vele megelégedve. A tegnapi meccs után azon nyöszörgött, hogy még nem az igazi a röpte, mire közölték vele, hogy huszonhétből huszonhat volt jó, ezen őszintén meglepődött.

Nagyon magabiztos, az alapvonal csatákba is gond nélkül beleáll, és üti a soha nem egyforma ütéseit. És mint említettem, elégedetlen.

A Verdasco elleni mérkőzés után már megint felemlegette a Novak elleni tavalyi meccset. Beteszem, mert ezt csak úgy hiszi el az ember, ha elolvassa:

 “Úgy éreztem, hogy hasonló volt a hangulat. Talán Novak ellen kicsit később volt már. Úgy rémlik, de már nem vagyok benne biztos. De más a hangulata az elődöntőknek, döntőknek, a Labor Day hétvégéjén (az amerikai május elseje), mint az esti meccseknek. Most két egymást követő alkalommal este játszottam, amikor kijöttem ma a pályára, az ováció arra az üdvözlésre emlékeztet, amit akkor kaptam, és amikor odaálltam, hogy a meccsért szerváljak, eszembe jutott, hogy ugyanerről az oldalról szerváltam akkor is. Kicsit mókás, hogy egy harmadik körös meccsen erre gondoltam.”

A mókás talán nem a legmegfelelőbb szó, amit erre használnék, de örülök Rog, hogy lassan te is érzékeled, hogy ez talán nem teljesen normális.

De hogy kicsit jobban érezd magad: ha nincs az a meccs, te nem vagy most tizenhétszeres GS bajnok és világelső.

Gondolkodj inkább ezen.

A három napos első kör lehetőséget biztosított családi kiruccanásra is, a New York-i paparazzik pedig készen álltak és néhány nagyon kedves fotóval gazdagodtunk.

 

A héten láthattuk Fed mindkét öltözékét is, a sötétkék, amerikai zászló ihletésű estit (a fehér zoknival), és az égkék nappali verzióját.

Nekem mindkettő az ez éviek közül a legjobban sikerültek közé tartozik, szóval elnézegetném még őket egy darabig, ha lehet.

Hétfőn viszont a torna kellemesen unalmas szakasza lezárult, Mardy Fish következik, és ha ezen a meccsen túljut, akkor Berdych-re is számíthatunk. Tehát már igazi mérkőzéseket is fog játszani.