Címkék

, , ,

El tudod mondani, hogy mennyire vagy csalódott? Nagyon jól játszottál az ötödik szettben. Volt két meccslabdád, nem tudtad egyiket sem értékesíteni, ez nem megszokott számodra.

Ebben az évben az (mosolyog). Más meccseken is veszítettem meccslabdáról ebben az évben, hasonló érzés minden alkalommal. Egy kicsit üresnek érzed magad utána, mert megpróbáltál mindent, és talán csak a szerencsén múlt. De lehet, hogy a másik játszott jól. Vagy te nem jó ütéseket választottál, ő meg igen. Nem tudod visszafordítani az időt. De [Djokovics] jó ütéseket ütött, amikor meccslabdáim voltak, szóval nem teszek magamnak szemrehányást miattuk. Nyilvánvalóan úgy érzed, hogy valamit nem csináltál jól, ha elveszíted a meccset, miután meccslabdáid voltak. De ez legalább nem a döntő volt, így most nem vagyok annyira csalódott, mintha akkor lettem volna, ha ez a döntőben történik. Ez az egyetlen pozitívum, amit mondani tudok.

A kondíciód milyen volt, fáradt voltál?

Nem, nem igazán, csak feszült voltam egy kicsit, a helyzet miatt és a közönség miatt. Nagyon nagy volt a hangulat. Jó teniszt játszottunk a végén, nem volt könnyű. Ami a kondíciómat illeti, nem volt a leghosszabb meccs, és nem játszottunk igazán hosszú labdamaneteket. Teljesen rendben érkeztem erre a meccsre, nem veszítettem szettet, nem töltöttem feleslegesen sok időt a pályán. Jól éreztem magam a pályán.

Volt-e a játékodnak olyan része, ami nem működött ma, vagy volt olyan pillanat, amikor úgy érezted, hogy megvan a meccs?

Az ötödik szett szoros volt. Sajnos  a második és a negyedik szett nem sikerült. A második szettben egy-egy 40-15-nél nehéz volt elveszíteni azt a gémet, mert úgy éreztem, hogy a momentum az én oldalamon áll. Megpróbáltam agresszíven játszani, nem adni neki sok lehetőséget arra, hogy megtalálja a ritmust, de semmi sem sikerült. Visszaengedtem a meccsbe. A végén pedig sosem egyszerű. 3-3, 4-4, 5-5, bármi megtörténhet. Ilyenkor ez már nem csak rajtad múlik. Persze, visszagondolva, a meccs végén túl sok tenyeresütés hibáztam el, de a meccs nem kizárólag a nyerőkön múlik. Sok múlik a hibákon is, és úgy játszott, amivel arra kényszerített, hogy hibázzak. Ez őt dicséri.

Tudnál beszélni a tenyeresedről?

Nem a tenyeresem hibáztatom a vereségért. Jó pontot játszottam az első meccslabdánál. A másodiknál kicsit biztonságiabban játszottam, mert nem tudhatod, hogy lesz-e még egy ilyen lehetőséged, nekem nem lett. Jó tenyerest ütöttem nyomás alatt, nem olyan egyszerű nyerőket ütni. Néha így sikerül.

Nagy gémet játszottál 4-5-nél, amit végül sikerült megnyerned. Néha ilyen meccseknél úgy érzi az ember, hogy elszalasztott egy lehetőséget. Úgy érzed, hogy megemelte [Djokovics] a játékát, és elorozta tőled  a győzelmet?

Nem tudom. Ezt elég nehéz elmagyarázni. Jó lenne, ha azt mondhatnám, hogy csak nyerőket ütött, én pedig a legjobb teniszemet játszottam, de nem ez volt a helyzet. Nehéz helyzet volt mindkettőnknek, és valakinek nyernie kellett. Ennyi. Nincsen döntetlen a teniszben, nyilván, jobban szeretném, ha egy ilyen mérkőzés után két győztes lenne, de nincs ilyen. Nehéz vereség ez a számomra, de csak erőt ad nekem ahhoz, hogy tovább edzzek, és hogy megpróbáljak újra GS döntőbe kerülni, ami nem sikerült az elmúlt három GS-en. Úgy érzem, hogy jól játszok, és megérdemeltem volna, hogy bekerüljek a döntőbe. Most Novaknak van lehetősége arra, hogy nyerjen, a legjobbakat kívánom neki.

Voltak hátproblémáid ma?

Nem, nem voltak.

Korábban jól játszottál itt Novak ellen mindig. Másként játszott ma? Mindenki azt szerette volna, ha ma nem sikerül neki, mivel mindenki téged és Rafát akart látni a döntőben, de nagyon jól tartotta magát ilyen nyomás alatt. [Jézusom, milyen kérdés ez már…]

Nem hiszem, hogy olyan nagy nyomás alatt lett volna, hiszen a meccs előtt én voltam az esélyesebb. De jól játszott egy GS elődöntőben. Őszintén szólva, szerintem az elmúlt három alkalommal is jól játszott ellenem. Szóval nem arról van szó, hogy ne tudna nyomás alatt játszani. Már sokszor bizonyított, újra és újra. Tudtam, hogy nehéz ellenfél lesz. Azok, akik leírták a meccs előtt sajnos semmit sem értenek a teniszhez. [Hehehe.]

Jó meccset játszott. Úgy éreztem, hogy nekem is megvoltak a lehetőségeim, de elengedtem néhány szettet túl gyorsan, ahelyett hogy megdolgoztattam volna értük. De ugyanakkor mecslabdám is volt, és csak néhány pont hiányzott, csak úgy, mint tavaly a döntőben. Szóval ez már két nehéz vereség egymást követő évben. [Ó, és ott 2. szettben 40-40-nél arra gondoltál, hogy tavaly is így volt? És hogy na, tuti idén se fog összejönni? Szeretlek Rog.]

De úgy érzem, hogy jól teniszeztem. Ez legalább pozitív dolog.

Azt mondtad, hogy Novaknak lehet esélye holnap. Mit gondolsz mekkora esélye van, tekintve a Super Szombaton történteket. Te már sokszor voltál ebben a helyzetben, mekkora szerepe lesz a fáradtságnak?

Ő tőle kérdezzék meg, hogy hogyan érzi magát. Igen, ez nehéz dolog, második meccset játszottuk, ez nem előny. Nem akarok nem szép dolgokat mondani, de ez egy nagyon nehéz  felállás így, a szombati elődöntő és a vasárnapi döntő. Majd látjuk, hogy hogy érzi magát holnap. Ez jelenleg egy nagy kérdőjel.

Volt lehetőséged arra, hogy beszélj a csapatoddal, edződdel, feleségeddel. Talán ők tudnak neked olyat mondani, ami megvigasztal?

Nincs olyan nagy szükségem erre. Már elég idős vagyok ahhoz, hogy tudjam kezelni az ilyen helyzeteket. Nem beszéltem velük sokat. Elmentem a doppingellenőrzésre, és most itt vagyok. Persze, csalódottak, de a zuhanyzás után már rendben voltam. Semmi gond.

Milyen érzés, hogy évekig a legjobb voltál, utána persze jönnek az újak, a kihívók, nyernek, és így megy tovább?

Ez természetes. Nem lehet úgy végigcsinálni 10-15 évet, hogy azt gondolod, hogy mindig te leszel a legjobb. Azt hiszem, már az is csodálatos teljesítmény a részemről, hogy olyan sokáig az első kettőben tudtam maradni. Soha nem gondoltam volna 2004-ben, amikor először szereztem meg az első helyet, hogy olyan sokáig első leszek majd, és hogy olyan sokszor leszek majd negyeddöntőben, elődöntőben, döntőben, és újra és újra lehetőséget tudok majd adni magamnak. Nagyon nehezen jutottam be 2003-ban az első GS döntőmbe, pedig mindenki azt jósolta, hogy sok GS-t fogok nyerni, és hogy világelső leszek. Ez nem annyira egyszerű dolog. Jól látszik ez más játékosokon is, akik most próbálják mindezt elérni. Nagyon sok jó teniszező van, fizikailag egyre nagyobb a kihívás, és mentálisan is.

De úgy gondolom, hogy a körülményekhez képest jók az eredményeim. Most többekkel szemben sikerült győznöm, akik korábban megvertek, és sokszor amikor veszítek, úgy érzem, hogy elsősorban rajtam múlt. Ez jó dolog. Nem szeretném úgy érezni, hogy nem tudok lépést tartani az új generációval, de tudok. Ez nem jelent gondot.

Az ellenfelekről és a körülményekről:

Nehéz sorsolásom volt Söderlinggel és Novakkal. Tudtam, hogy sok gondom lesz ezekkel a meccsekkel. Aztán jött a szél is, ez kiegyenlítette az esélyeket, és nagyon kiszámíthatatlanná tette  a meccseket. Ma jók voltak a körülmények, egyedül akkor volt nehéz, amikor elkezdett sötétedni és a pálya egyik fele napos volt, a másik meg nem.

Rafáról:

Szerettem volna játszani vele. Az elmúlt hat évben mindig megtettem a magam dolgát, ott voltam a döntőben, neki viszont sajnos nem sikerült. Most egyetlen ponton múlt, hogy öszejöjjön, így igen, ez csalódás. De ha ott lettem volna, és elveszítem, az is ugyanolyan csalódás lett volna a számomra. Persze, most már nem tudjuk meg, hogy alakult volna, de ha bekerültem volna a döntőbe, nyilván nyerni szerettem volna. Ez most izgalmas a tenisz számára. Nem fogom nézni a döntőt, de remélem, hogy megnyeri.

Miért nem fogod megnézni?

Most már hetek óta csak tenisszel vagyok körülvéve. A legutolsó dolog, amit szereténk az az, hogy megnézzek egy olyan teniszmeccset, aminek nem vagyok a résztvevője. Szeretnék egy kis időt tölteni  a gyerekekkel,  kicsit lazítani, talán elmegyek vásárolni. Nem tudom, hogy vasárnap nyitva vannak-e a boltok New Yorkban, de csak lesz már olyan, ami nyitva van. Majd látjuk.

http://www.usopen.org/en_US/news/interviews/2010-09-11/201009111284257813671.html

Akartam írni a meccsről is, de aztán elolvastam ezt a cikket, és minden benne van, amit mondani akartam.

Négy dolgot tennék hozzá:

1. Ez inkább a tavalyi nincs-szervám-pocsékul-játszok-de-akkor-is-öt-szettre-hozom vereség volt, semmint azok a szomorú, reménytelen, idei RG és W vereségek.

2. Remélem nem fogja lelkileg nagyon visszavetni. Személyes kedvencem az a torontói interjú, amikor arról beszélt, hogy a Berdych elleni meccsen mindig bevillantak neki a miami meccsen történtek, és hogy úgy volt vele, hogy úgyis elveszíti, mert vagy TBird fog jókat ütni, vagy ő rontja el. Szép volt 😉

3. Még van mit javítani játékban is, mentálisan is. De végre elindultunk előrefele, a hátra helyett.

4. Kitartás Paul, veled vagyunk! 😉 🙂

