Címkék

, ,

Mint ígértem, itt a fordítása a tegnapi sajtótájékoztatónak.

Két órával vagyunk a meccs után, milyen érzések vannak benned? Nagyon csalódott lehetsz.

Csalódott vagyok valamennyire. Nem hiszem, hogy rosszul játszottam volna, így könnyebb ezt elfogadni. A körülmények nehezek voltak, mindkettőnknek, és úgy gondolom, hogy [Söderling] nagyon jól játszott. Így könnyebb ezt megemészteni.

Az esőszünet előtt szettpontod is volt, ha az sikerül, akár másként is alakulhatott volna, vagy laposabbakat kezdett ütni?

A három nyert szettre menő meccseken mindig van lehetőség, és igen, kifejezetten volt egy lehetőségem 5-4, 0-30-nál. Úgy értem, elrontott egy tenyerest, aztán ütött egy olyan tenyerest, ami éppenhogy érintette a vonalat, szóval ha 0-40 lett volna 15-30 helyett, akkor igen. Ez egy nagy különbség lett volna. A fonák leütés, amit ütött, egy kicsit  érintette a keretet,  ez egy nehéz ütés volt, elég szokatlan ütés volt. De agresszíven játszott, és folyamatosan támadott. Miután visszajöttünk az esőszünetről, a körülmények még vizesebbek voltak, a pálya és a labda nehezebbé vált, és ő jobban játszott. Rossz érzés volt elveszíteni azt a szettet, azután hogy korábban voltak lehetőségeim, és hogy 40-15 volt a saját szervámnál.

Ezzel megszakadt az elődöntő sorozatod. Mit jelent ez a számodra? Nyilván minden jó dolognak vége szakad egyszer.

Igen, előbb vagy utóbb vége szakad. Reméled, hogy nem fog bekövetkezni, de bekövetkezik. Nagyon jó menet volt, úgy gondolom. Most már a negyeddöntő sorozatom halad (nevetés).

Igen, fantasztikus volt. Azt hiszem itt kezdődött, amikor Kuerten ellen veszítettem, 2004-ben.  Ha akkor aláírhattam volna, hogy ennyi elődöntő lesz sorozatban egymás után, gondolkodás nélkül megtettem volna. Úgy gondolom, hogy nagyon sokat fejlődtem a játékomban, hogy újra és újra visszajöhessek és egymás után játszhassam az elődöntőket, és így megadjam a lehetőséget magamnak arra, hogy slamet nyerjek. És sokat megnyertem közölük. Büszke voltam erre a sorozatra, és azt hiszem, hogy ez az egyik legnagyobb teljesítményem.

Mi volt a különbség a tavalyi és a mostani Robin között? Volt jelentősége a különbségeknek?

Úgy gondolom, hogy a körülmények ma még nehezebbek voltak. Úgy gondolom, hogy a tavalyi meccs mindkettőknek nehéz volt. Most is jól kezdtem, csakúgy mint tavaly. Úgy gondolom, hogy voltak olyan pillanatok, amikor jobban is játszhattam volna. Jól szervált. Nem használtam ki a lehetőségeimet a második szett elején. És a harmadik szettben sem. Túl sok lehetőséget nem használtam ma ki, ami tavaly nem így volt, és emiatt tavaly gyorsan meg tudtam csinálni. Ma ezt nem tudtam megtenni.

12-0 volt a mérleged vele szemben. Mit csinált ma, amivel meg tudott zavarni a pályán?

Az egész meccsen nagyon jól játszott. Nem hibáztatom a körülményeket, de úgy érzem, hogy a meccs vége felé inkább neki kedveztek. Úgy értem, hogy tényleg nagyon rosszak voltak a körülmények. Ha 225, 230 km/órás sebességgel szerválsz, akkor még  ezen körülmények között is erősen tudsz szerválni, de nekem hiányzott az az 5-10 km/óra, ami ahhoz kellett volna, hogy eredményesen tudjak szerválni. De ilyenek voltak a körülmények, nem panaszkodhatok emiatt, mert mindkettőnket egyformán érintettek. De csalódott vagyok, hogy három salakos meccset is esőben veszítettem el: Estorilban, Rómában és itt. Nem tudtam a megfelelő játékkal előállni, amikor kellett volna.

Érezted úgy a mai meccs  előtt, hogy lehet hogy nem nyered meg?

Mindenkit tisztelek, de, hogy is mondjam, őszinte vagyok annyira magamhoz, hogy tudjam, hogy bármelyik meccset meg tudom nyerni. Úgy éreztem a meccs előtt, hogyha jól játszok, akkor valószínűleg megnyerem.

Amikor labdamenetekbe bonyolódtatok, mit gondolsz, az hogy a vizes salak miatt alacsonyabban pattant a labda inkább neki kedvezett?

Nincsen semmi bajom a lassú salakkal. De ha elkezd esni, akkor nehéz. Nemcsak nekem, az ellenfélnek is. Nem túl jó a nézőknek sem, és nekünk, a játékosoknak is nehéz, mert nem tudod, hogy mikor szakítanak félbe. Ilyenkor elkezdenek kalandozni a gondolataid. Nehezek voltak a körülmények. Úgy gondolom, hogy valószínűleg neki kedveztek jobban, de úgy éreztem, hogy jól is játszott. Végig nagy erővel tudta megütni a  labdát, pedig a támadásoknál nagyon a vonalra helyztem őket. Impresszív volt.

Ha őszintén magadba nézel, mi bánt jobban: az hogy kikaptál a negyeddöntőben, és így nincsen lehetőséged még egy GS-t nyerni, vagy az, hogy így megvan az esély arra, hogy elveszíted az első helyed?

Nem foglalkozol a következményekkel, amikor kikapsz, ilyenkor a vereség az elsődleges. Azt hiszem, leginkább amiatt vagyok csalódott, hogy nem tudom megvédeni a címemet. Úgy éreztem hogy vagyok olyan formában, hogy megnyerjem a tornát, de sajnos, ma nem ez volt a helyzet. Azt hiszem, a leginkább amiatt vagyok csalódott, hogy nem tudtam a legjobb játékomat játszani ma, a körülmények és az ellenfelem nem engedték.  Igen, de ilyenkor továbblépsz. Jön a füves szezon, és elfelejted ezt.

Mit gondolsz, Robin megnyerheti idén a tornát?

Ha egyszer már ott vagy az elődöntőben, akkor négy játékosnak van esélye arra, hogy megnyerje az egészet. Ő már tavaly is döntős volt, ez mellette szól. Ha megint bejut a döntőbe, akkor most már otthonosabban fog ott mozogni, mert már volt hasonló helyzetben. Lehet, hogy jobb döntőt fog játszani. Ki tudja? De határozottan megvan rá az esélye.

Ausztráliában sikerült megfordítanod a szezonodat, majd utána szüntet kellett beiktatnod. Hogy érzed, volt olyan, hogy a legjobb salakjátékodat tudtad játszani  idén? Volt olyan, amikor úgy érezted, hogy most már megvan, vagy egész tavasszal próbáltad előhozni?

Amikor Madridba  mentem akkor már úgy éreztem, hogy megvan. Úgy éreztem, hogy újra jól játszom. Ezért örültem annak, ahogyan ott játszottam és meg voltam elégedve az itt mutatott játékommal is. Nem lehet gyakorolni az ilyen körülményekre, mint ami itt volt.  Csak próbálsz alkalmazkodni hozzájuk játék közben. Ezért rossz ez. És őszintén szólva, nem fogok nagyon mélyen beleásni, hogy miért veszítettem ma. Számomra ez gyorsan egyértelmű volt. Ezért gondolom azt, hogy gyorsan tovább fogok tudni lépni ezen, és teljes erővel a  füves szezonra koncentrálni, ami mindjárt itt van.

Játszottál már olyan nagy ütőerejű játékossal, mint Söderling?

Igen.

Kivel?

Del Potróval. Elfelejtkeztél róla, mert éppen sérült.

Milyen érzés, amikor ilyen erejű labdákat kell visszadnod?

Lehet kellemtelen is, de lehet kellemes is. Kevesebbet kell dolgoznod, nem tudod a saját játékodat játszani, nem tudod a saját játékodat rákényszeríteni a másikra. Én védekezésben és támadásban is jó vagyok, és át tudom venni a másik ütéseinek az erejét, fel tudom használni. Ezért jó a meccsrekordom vele szemben. Szóval nem jelent akkora problémát számomra, de ma nagyon jól játszott. Impresszív volt.

A körülmények megakadályoztak abban, hogy annyira tud variálni a játékodat, mint amennyire szeretted volna?

Igen, valamennyire. De végül is meg tudtam valósítani azt a játékot, amit játszani akartam. Csak kihagytam néhány lehetőséget a második szett végén, a harmadik szett elején. Az eső sem sokat javított a helyzeten. A negyedik szettben brékelőnyem volt, de végül három szettet elveszítettem. Ezért volt frusztráló elveszíteni ezt a meccset. De a nap végén, igazából Söderling az, akit megillet a dícséret. Fantasztikusan játszott a meccs elejétől a végéig, nagyon nehéz körülmények között. Az utóbbi miatt kár. De a körülmények olyanok voltak, amilyenek, és megérdemelte a győzelmet. Nagyon jól játszott.

