Címkék

, , , , ,

Amíg távol voltam, lejátszották a két elődöntőt is Miamiban, aminek az lett az eredménye, hogy ma A-Rod-Berdie döntő lesz az “ötödik slamen”.

Nem, nem időkapszulába kerültünk, mégha az elmúlt egy hónapban akár ezt is gondolhatta volna az ember, továbbra is 2010-et írunk, egyszerűen csak annyi történt, hogy A-Rod legyőzte Rafát, míg Berdie Robint.

Nem láttam egyiket sem, szóval csak a többiek beszámolóira és a résztvevők meccs utáni nyilatkozataira tudok támaszkodni az eseményeket illetően, de azért nézzük, hogy mi történt.

Roddick az első szettben még azt a játékot játszotta, amit a hét elején láttam tőle, és amire azt mondtam, hogy nem lesz elég Rafa ellen: védekezett, nem merte átvállalni a kezdeményezést, és Rafa különösebb gond nélkül hozta is a szettet. A második szettre azonban Andy rájött, hogy taktikát kell változtatnia, elkezdett támadóbban játszani, rövídítette a játékot, és ő kezdte diktálni a labdameneteket. És mint az elmúlt tíz hónapban minden egyes alkalommal, amikor ez történt, Rafának nem volt rá válasza, nem tudott változtatni, futott, ütötte a rövid labdákat, majd egész egyszerűen kiakadt.

De tényleg.

Tavaly ilyenkor egy svájci úriember ajándékozott meg minket egy profi módon széttört ütővel, Rafa ugyan nem tett ilyet, de lehet, hogy jót tett volna neki.

Bár kétségtelen, hogy Rafa reakciója is emlékezetes volt 😉

Rafa roadrage pillanata (a videó vége felé).

A Rafa-tábor jelen pillanatban Rafa szavainak megértésével, és lefordításával, valamint a mostanra már szokásossá vált “Rafa térdei miatt aggódunk” mókával  tölti az idejét, mivel a fenti videó feliratozva van, és a feliratok szerint Rafa a térdét szidta. Ezt az infót spanyolos barátaink nem tudták megerősíteni, mivel egész egyszerűen nem hallatszik, amit mond, nekem inkább a Fed-ütő, Misa-fej szituációhoz hasonlított az eset, aztán ki tudja.

A meccs után mindenesetre Rafa úgy nyilatkozott, hogy minden szép, és már nem is lehetne ennél jobb 😉

“Két elődöntő egymás után, az első két 1000-es tornán, ez számomra nagyon pozitív dolog. Az amerikai keménypályás szezon első része pozitív volt számomra. Szóval igen, ennek örülök. Jól játszok. Voltak nagyon jó meccseim ezen a két tornán. Ezek a pozitív részei a dolognak. Ami rossz volt, az az, hogy két elődöntőt elveszítettem három szettben. Mindössze ennyi. De ha ott vagy, akkor eljön a te napod is. Egyik nap majd megnyered. Szóval meg vagyok elégedve azzal, ahogy most állok.

Andy pedig szépen leelemezte, hogy mi is történt az utolsó két szettben:

“A második szettben úgy gondoltam, hogy a második szerváknál többet akarok bentebb jönni, hogy elvegyem a pálya közepét Rafától. Nem akartam, hogy kényelmesen ütögesse a nehéz, pörgetett labdáit a pálya közepére, hogy aztán ebből a pozícióból tudjon tovább építkezni.

Szóval ez egy tudatos döntés volt a részemről. Muszáj volt jobban visszadnom a labdákat a szervák után. Mert ha csak annyit tettem, hogy valahogy visszadtam, akkor az olyan volt, mintha vizes kínzásnak vetettek volna alá. Ugyan így is öt-hat ütéses labdameneteket játszottunk, de nem éreztem magam kényelmesen a pályán. Szóval a labdafogadásom volt a kulcs ahhoz, hogy magamra találjak, és hogy a tenyereseimet úgy tudjam megütni, ahogy akartam.”

Andy tehát másodszorra fut neki annak, hogy 1000-es tornát nyerjen az idén, míg Rafának az idei salakszezon sorsdöntő lesz a további karrierje szempontjából.

A másik elődöntőn Robin egész egyszerűen nem lépett fel a pályára, és 6-2,6-2-re kapott ki Berdie-től, úgy hogy közben csak esetenként találta el a pályát.  Robin a meccs után utalt arra, hogy a héten a jobb lábát díszítő kötések nem csak esztétikai okoból voltak ott:

“Sajnos nem tudtam azt a játékszintet hozni ma, mint amit az eddigi meccseimen Miamiban. Ma gondjaim voltak a mozgásommal a pályán, ami ahhoz vezetett, hogy nem volt jó a labdaidőzítésem. Berdych nagyon jól játszott, és teljesen megérdemelten nyert. Várom a salakszezont, de előtte még pihenni fogok, addig amíg úgy nem érzem, hogy újra 100%-ig rendben vagyok fizikálisan.”

Robin az év eleji horror után szépen rendbe tette magát, és egyértelművé vált, hogy nem csak rövid távon kellett vele számolni. Ha nem jönnek közbe sérülések, akkor köszöni szépen, és továbbra is a top 10 tagja szeretne maradni: megnyerte Rotterdamot, és két elődöntőt játszott az év első két 1000-es tornáján, így ha nem is sikerül megismételnie a tavalyi RG eredményét, akkor is biztosította a helyét a legjobb tíz között. Ugyanakkor Dubajjal és a DC -vel kiegészülve sok volt neki ez a két hónap,  ő ugyanis ezt az időszakot nem pihizéssel, illetve sebeinek nyalogatásával töltötte, hanem folyamatos játékkal 😉 😀

Szóval ma A-Rod/Berdie döntő, és végre vége lesz a keménypályás szezonnak 😉 😀

