Címkék

, , , ,

IW előtt, amikor ránéztem a sorsolásra,  azt mondtam, hogy Bagda. Miami előtt ránéztem a sorsolásra, és azt mondtam, hogy Berdie.

Rog meg szépen, illemtudóan úgy is cselekedett, mint ahogy azt előzetesen vártam. Nem mintha ezt kértem volna tőle, és máskor általában nagy ívben tesz arra, hogy én mit szeretnék, na de most 😉 😀

Szóval a meccs.

Sok mindent nem érdemes mondani róla: az első szettben nagyon rosszul játszott, a második elment, a harmadikban néha-néha úgy tett mintha ezt a meccset megnyerné, de aztán gyorsan megtett mindent azért, hogy mégse, hagy legyen már Berdie-nek is egy jó napja 🙂

Közte pedig volt minden: nagyon szép ütés, rettenetes ütés, jó szerva, pocsék szerva, jó lábmunka, rossz lábmunka, a teljes arzenál, de legfőbbképpen hibák és nem jó játék 😉

Amiben viszont következetes volt: a fontos labdáknál rendre passzívan játszott, nem mert kockáztatni, nem mert kezdeményezni.

Mondjuk, nem is csodálom: az a 61 UFE engem is visszatartott volna bármilyen kalandtól 😉

Sajnos elég egyértelmű, hogy az a fránya betegség visszavetette mind fizikailag, mind játékilag, mind önbizalmilag. Az AO óta öt meccset játszott, és egyikkel sem büszkélkedhet túlzottan. Az viszont biztos, hogy megvan, mik azok, amiket a salakszezonra rendbe kell(ene) hoznia.

1. Erőnlét. Miamiban már jobb volt a helyzet, mint IW-ben, IW-ben még szerintem nagyon látszott rajta a fáradtság, a ma hajnali három órás meccset viszont már jól bírta, bár van egy olyan sejtésem, hogy a harmadik szettes hülye döntésekben az is szerepet játszott, hogy azért ez az erőnlét még nem az AO erőnlét.

2. Tenyeres. Na, ez konzekvensen rossz volt minden meccsén.

3. Szerva. A szervával nem voltak akkora gondok, mint a tenyeressel, viszont a kiélezett szituációkban rendre cserbenhagyta, ami azt jelzi, hogy nem biztos benne.

4. Fogadójáték. Ezzel tavaly egész évben gondok voltak, de az AO előtt mondta, hogy dolgoztak rajta és ez az AO-n meg is látszott, váratlanul jól fogadott. IW-ben, Miamiban viszont a fogadójáték mint olyan, kis túlzással, nem létezett, még az olyan hatalmas szervás játékosokkal szemben is, mint Lapentti…

Vannak még egyéb gondok is (bréklabda kihasználás, meccslabdákról meccs vesztés…), de mint ahogy Fed is mondta a sajtótájékoztatón, ezek abból fakadnak, hogy nem biztos a játékában.

Fed egyébként meglehetősen tanácstalan benyomást keltett a meccs után:

“Nem titok, hogy az elmúlt öt meccsemen, amit itt az Államokban játszottam, nem ment jól. Ha most a meccs után rögtön elemeznem kellene a játékomat, akkor azt mondanám, hogy a teljesítményem úgy általánosságban csalódást keltő volt.

De küzdöttem, amennyire csak tudtam ezek között a körülmények között, úgy hogy a játékommal jelen pillanatban gondok vannak. Az ütéseim időzítése nem jó. Nem tudom, hogy ez miért van, Ausztráliában olyan szépen játszottam. Csalódott vagyok, hogy nem sikerült újra úgy játszanom.

Lehet, hogy a betegség többet kivett belőlem, mint ahogy azt gondoltam. Lehet, hogy túl hosszú volt a kihagyás. De már hozzá vagyok ezekhez a dolgokhoz szokva, ezért úgy gondolom, hogy még így is jobban kellett volna teljesítenem. Most csak néhány ponton múlt, és Indian Wellsben is megvoltak a lehetőségeim. Talán megvoltak arra a lehetőségeim, hogy a játékomat a jó irányba fordítsam. Meglátjuk, hogy hogyan alakul. “

(…)

Ha nem jól játszok, akkor elég nehezen tudom a másik játékos teljesítményét megítélni. De [Berdych] jó játékos, ezt tudtam már a meccs előtt is, különösen ezekkel az időzítési gondjaimmal, amik az elmúlt néhány hétben már megvoltak. De úgy gondoltam, hogy keményen dolgoztam azért, hogy ezeket a problémákat eltüntessem. Talán így is volt.

De az önbizalmam még hiányzik, és ez az elmúlt két tornámba került. De ez csak még inkább arra ösztökél, hogy visszamenjek a gyakorló pályára, és még erősebben jöjjek vissza. Nem szeretem elveszíteni az ilyen meccseket.

Várom a slakaszezont. Némiképp segít, hogy más borítás lesz. Hogy ennek, ami itt történt, nincs kihatása a salakszezonra, és ez segít. Szóval várom már. És még többet kell gyakorolnom, ezt fogom tenni.

(…)

Nem igazán érzem jelen pillanatban a ladbát. Egyszer gyorsan száll, máskor meg nem.  Ma este nagyon lassú volt. Tomas, vagy én is általában 10-20 ászt szoktunk ütni egy meccsen, de ma nem lehetett a másik mellett elütni a labdát a szervával. Szóval a körülmények néha lassúak, aztán nap közben meg száll a labda. Szóval igen, valamennyire a körülmények is szerepet játszottak, de az igazi gond a játékommal van. A körülményekhez maximum néhány meccs alatt hozzá szoktam szokni.

(…)

Nem éreztem magam igazán jól egyszer sem az este során. Csak küzdöttem azzal, amim volt. Tudtam, hogy egy nehéz harmadik szett lesz, mert szerencsére a második szettben nem nagyon tudott a szervagémeihaz hoszzászólni, így egy kicsit megnyugodhattam, és rá tudtam koncentrálni a fogadójátékomra. De sok lehetőségem volt a meccs végén. Meccslabdám volt, a saját szervámnál, mi többet tehetnék ennél? Megpróbáltam mindent, amit tudtam. Csak most nem sikerülnek a dolgok.”

Szóval szépen magyarra fordítva: fogalma sincs, hogy mi a gond.

 

Ami tök jó kiindulási pont a gyakorlás előtt 😀

Félreértés ne essék: kétségem sincsen afelől, hogy rendbe fogja tenni a játékát, de ez általában időbe telik neki, és kell hozzá néhány torna/néhány edzésblokk. És az idő az, amit jelen pillanatban nem áll a rendelkezésére.

Mert egyrészt ott van az a nyüves 287, ami ugyan nekem sose volt egy fontos rekord, most viszont úgy néz ki a helyzet, hogy ha nem kapja magát össze salakszezonra, akkor egy-két héttel fog lecsúszni róla, ami szerintem Fedet piszkosul fogja zavarni 😉

Másrészről pedig kb. egy hónap múlva találkánk van Rog, és lehet hogy önzőség a részemről, de a pályán táncikáló, “hűha” ütéseket produkáló Feddel szerettem volna megismerkedni, nem pedig a stadionból kiütős verzióval 😀

Na, mindegy, remélem, legalább majd elkapunk egy labdát 😉 😀

Fednek tehát ennyi volt a tavaszi HC szezon, irány a salak, amit egyébként is annyira szeretünk 😉 😀

A nap egyéb meccsein legalább Robinra számíthatott az ember, Gonzát győzte le három szettben, és remélem, hogy most nem cseszi el, mert rá is dühös leszek 🙂 Marinkának sikerült valahogy kikapnia Verdától, nem láttam, hogy hogyan és nem is szeretném 🙂 Nico kiküzdötte a továbbjutást Bellucci ellen, A-Rod simán jutott tovább,  Tsonga nagyon jó játékkal győzte le Szunyit, Mardy pedig egy szett után visszalépett Misa ellen.

Rafa pedig Ferrun jutott túl, az első szettről voltak benyomásaim, és ebből azt a következetetést vontam le, hogy Rafa sem élete teniszét játssza. És akkor finom voltam 😀

És hogy kellemesen zárjuk le ezt a posztot egy igen magas cukiságfaktorú kép következik:

Awww…

