Címkék

, ,

A tornáról eddig hárman estek ki: Verda, Mari és Rafa, ma este még Kolja vagy Djokó is csatlakozik.

A torna előtt sokan Verdának osztották ki a pofozógép szerepét, de ez végül a másik spanyolnak jutott: Rafának szettet sem sikerült nyernie az idei vb-n.

Rafásoknak lehet hogy nem fog tetszeni, ami most írni fogok, de ugyanakkor remélem, hogy tudnak  olyat mondani nekem, amire esetleg nem gondoltam.

Mert egyszerűen nem értem.

Néztem Rafát ezen a tornán játszani, és arra gondoltam, hogy én még nem láttam olyat, hogy egy Rafa szintű top teniszezőnek ennyire szétesett volna a játéka. Mindenkinek vannak hullámvölgyei, olyan szakaszok, amikor nem megy a játék, de ez valahogy ennél rosszabbnak tűnik. Tudom, az amerikai gyors pályák, majd a fedettpályás szezon sohasem voltak Rafa erősségei, de azért az, hogy a madridi eldődöntő óta top 10-es ellen csak egyszer (Tsonga, Párizs), sikerül nyerni, ez nekem sok. Sőt. Szettet sem nyert azon meccs kivételével. Féreértés ne essék, nem azt vártam, hogy Rafa most hirtelen HC menőmanó lesz, de augusztus óta eltelt négy hónap, indult hét versenyen, játszott harminc meccset, és nem láttam egetrengető különbséget a mai meccsen mutatott játéka és a Montreálban mutatott játéka között.

És ezt egyszerűen nem tudom hova tenni.

Most az a kérdés a számomra, hogy próbálnak új, a térdét jobban kímélő játékstílust kialakítani, vagy pedig csak a régi formáját szeretné visszaszerezni. Mert ha az előbbi, akkor nem tudom, hogy mit csinálnak, mert nem látom ennek a jeleit, ha meg az utóbbi, akkor mi tart ezen ennyi ideig?

Nem, nem tartozom azok közé, akik úgy gondolják, hogy Rafa soha többet nem nyer GS-t (Roland Garros 2010, véssétek a naptárotokba 😉 ), és abban is biztos vagyok, hogy ki fog ő ebből keveredni, a nagyok mindig ki szoktak, és Rafa eddigi munkásságát látva számomra nem kérdéses, hogy ő a nagyok közé tartozik. Csak egyszerűen nem tudom ezt az egészet hova tenni, de be kell vallanom, nem vagyok annyira otthon Rafa játékában, személyiségében, szóval lehet, hogy a rafások jobban meg tudják  magyarázni, mint én 🙂

Mindenesetre jövő hét végén DC, és az is lehet, hogy mire befejeződnek a meccsek, ez az egész bejegyzés tárgytalan lesz, mert lehet, hogy csak egy kis salakra, meg néhány haverra van szüksége 😀

Majd látjuk.

